سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و او را از ایمان پرسیدند ، فرمود : ] ایمان بر چهار پایه استوار است ، بر شکیبایى ، و یقین و داد و جهاد . و شکیبایى را چهار شاخه است : آرزومند بودن ، و ترسیدن ، و پارسایى و چشم امید داشتن . پس آن که مشتاق بهشت بود ، شهوتها را از دل زدود ، و آن که از دوزخ ترسید ، از آنچه حرام است دورى گزید ، و آن که ناخواهان دنیا بود ، مصیبتها بر وى آسان نمود ، و آن که مرگ را چشم داشت ، در کارهاى نیک پاى پیش گذاشت . و یقین بر چهار شعبه است : بر بینایى زیرکانه ، و دریافت عالمانه و پند گرفتن از گذشت زمان و رفتن به روش پیشینیان . پس آن که زیرکانه دید حکمت بر وى آشکار گردید ، و آن را که حکمت آشکار گردید عبرت آموخت ، و آن که عبرت آموخت چنان است که با پیشینیان زندگى را در نوردید . و عدل بر چهار شعبه است : بر فهمى ژرف نگرنده ، و دانشى پى به حقیقت برنده ، و نیکو داورى فرمودن ، و در بردبارى استوار بودن . پس آن که فهمید به ژرفاى دانش رسید و آنکه به ژرفاى دانش رسید از آبشخور شریعت سیراب گردید ، و آن که بردبار بود ، تقصیر نکرد و میان مردم با نیکنامى زندگى نمود . و جهاد بر چهار شعبه است : به کار نیک وادار نمودن ، و از کار زشت منع فرمودن . و پایدارى در پیکار با دشمنان ، و دشمنى با فاسقان . پس آن که به کار نیک واداشت ، پشت مؤمنان را استوار داشت ، و آن که از کار زشت منع فرمود بینى منافقان را به خاک سود ، و آن که در پیکار با دشمنان پایدار بود ، حقى را که بر گردن دارد ادا نمود ، و آن که با فاسقان دشمن بود و براى خدا به خشم آید ، خدا به خاطر او خشم آورد و روز رستاخیز وى را خشنود نماید . و کفر بر چهار ستون پایدار است : پى وهم رفتن و خصومت کردن و از راه حق به دیگر سو گردیدن و دشمنى ورزیدن . پس آن که پى وهم گرفت به حق بازنگشت ، و آن که از نادانى فراوان ، خصومت ورزید ، از دیدن حق کور گشت ، و آن که از راه حق به دیگر سو شد ، نیکویى را زشت و زشتى را نیکویى دید و مست گمراهى گردید ، و آن که دشمنى ورزید راهها برایش دشوار شد و کارش سخت و برون شو کار ناپایدار . و شک بر چهار شعبه است : در گفتار جدال نمودن و ترسیدن و دو دل بودن ، و تسلیم حادثه‏هاى روزگار گردیدن . پس آن که جدال را عادت خود کرد ، خویش را از تاریکى شبهت برون نیاورد ، و آن که از هر چیز که پیش رویش آمد ترسید ، پیوسته واپس خزید ، و آن که دو دل بود پى شیطان او را بسود ، و آن که به تباهى دنیا و آخرت گردن نهاد هر دو جهانش را به باد داد . [ و پس از این سخن گفتارى بود که از بیم درازى و برون شدن از روش کارى که در این کتاب مقصود است نیاوردیم . ] [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :28
بازدید دیروز :0
کل بازدید :18786
تعداد کل یاداشته ها : 15
103/9/4
6:38 ع

هیچ فکر کرده ایم چرا وقتی رگ ملی گرایی ما ورم می کند و بیرون می زند به چه برهه ای از ایران افتخار می کنیم . دوره شاه عباس  که گمبرون را بندر عباس کرد؟نادر که ایران بی سامان را به سامان آورد؟ دوره کریم خانی که خود را خادم مردم و وکیل آنها می دانست ؟ نه سر بلندی ایران چیه ؟بله دوره هخامنشی چرا ؟چون دوران طلایی جری بود تمام غنائم و معادن جهان (یخچال) در اختیارش بود.در مخفی گاه خود براحتی زندگی می کرد و در پناه سگ گنده هخا ها مشغول چابیدن دنیا و ترویج سحر و جادویش بود.تام بدبخت و بیچاره از اعمال و کردار جری موذی و زر پرست و شیاد و مخفی کار و مظلوم نما ،بعد از کلی شکنجه و آزار به خدمتش در آمده بود. اصولا ما جریها برای به خدمت گرفتن طبقه هوشیار و نخبه جامعه (تام) نیاز به سگ کنده ای چون هخای ایران ،اموی و عباسی عرب،چنگیر مغول،هیتلر آلمان ،روئسهای جمهور آمریکا ،ملکه انگلیس،مبارک مصر،پهلوی ایران،ملک عبدالله و فهد  عربستان،صدام عراق،صالح یمن،آل خلیفه بحرین و ... داریم.اینها ماهند حرف ندارند. آفتابند.تعصب دارند چه جور؟ احمقند .نمی فهمند.ما ایرانیها هم اگر می خواهیم به دوره ای بنازیم باید به دوره هخا و منشور ماهش افتخار کنیم.جری که با سکس ،سکر و مخدر می خواست از زیر زمین مانند هری پاتر به فضا و روی زمین بیاید.انقلابی در ایران به وقوع پیوست که به دنبال احیای حکومت علی علیه السلام است. داشتیم رئوسای جمهور ایران را باد می کردیم که باز یک نفر با عدالت علی رای آورد چون می دانست مردم به چه رای می دهند.ولی گویا کشف کرده رای بعدی به افتخارات ایرانی و هخایی است که باز پیشقدم شده برای جری کوچولو ایران .اما زلزله مردم عرب که بازگشت به اسلام را عزت می دانند خواب را بر جری و هری پاتر حرام کرده است .گاز مصر که مفت به زیر زمین جری سرازیر بود  در خطر است.انقلابهای عربی در صورت پیروز شدن مشخص می کند که چه منابعی به زیر زمین جری روان شده است .پس باید هر طور شده مانع پیروزی آنها شوییم.


رشوه